Grow global – Parhaat kasvutarinat ja opit maailmalle

Kansainvälisestä kasvusta on yhtä monta tarinaa kuin kansainvälistymään pyrkineitä ja kansainvälistymistä menestyksekkäästi jo tehneitä yrityksiä. Onnistumisten lisäksi on todella tärkeää perehtyä myös epäonnistumisiin ja ymmärtää minkälaisia asioita matkalla on tapahtunut sekä ottaa oppeja ja vinkkejä niistä oman yrityksensä kansainvälistymismatkaan.

Boardman Grown tilaisuudessa syvennyttiinkin lukuisten jo menestystä niittäneiden suomalaisten yritysten kansainvälistymistarinoiden kulissien taakse. 

Leadoo MT:n onnistumiset ja epäonnistumiset kansainvälistymisessä

Suomalaisen markkinointiteknologian kasvuraketin Leadoo MT:n ja Suomen suurimman markkinointiyhteisön Markkinointikollektiivin perustaja Santtu Kottila kertoi Leadoo MT:n onnistumisista ja epäonnistumista kansainvälistymismatkan varrelta. Katso keskustelu alla olevasta tallenteesta.

Santtu Kottila, CMO & Co-founder, Leadoo MT & Antti Pirttimäki, Senior Manager, PwC Suomi

Kokemuksia kansainvälistymisestä 10 vuoden ajalta

Toisessa keskustelussa kuultiin suomalaisen tiedonhallintayhtiön M-filesin kokemuksia kansainvälistymisestä kymmenen vuoden ajalta. Tilaisuudessa kuultiin lukuisia oppeja kansainvälistymisprosessin elinkaaresta eli myynnistä tuotteen päätymiseen asiakkaalle.

Katso keskustelu alla olevasta tallenteesta.

Joona Heikkinen, Vice President, Growth & Operations, Samppa Lahtinen, Customer Success Program Manager, M-files & Topi Järvinen, Director, Innovations & Entrepreneurship, PwC Suomi

Advisory Boardin hyödyntäminen kansainvälisessä kasvussa

Tilaisuudessa kuultiin myös erilaisista Advisory Board –malleista.Olennaista on systemaattinen suunnittelu yrityksen näkökulmasta, mikä on sopiva neuvonantajamalli yrityksen tilanteeseen. Aiheeseen syvennyttiin Mika Rautiaisen ja Tarja Ilvosen johdolla. Katso keskustelu alla olevasta tallenteesta.

Mika Rautiainen, CEO & Founder, Funnel 2.0 Oy & Tarja Ilvonen, CEO, InHunt Boards Oy

Globaali rekrytointi etänä

Viimeisessä puheenvuorossa kuultiin Markus Vuollen oppeja siitä, miten varmistetaan kansainvälistymisen tavoitteille käytännölliset puitteet kustannustehokkaasti konkreettisen case-esimerkin kautta.

Markus Vuolle, CEO, Auto-Bon Oy & Tuuli Paasilehto, Senior Headhunter, InHunt Group Oy

Tilaisuutta moderoi Boardman Grown hallituksen jäsen ja Netprofilen toimitusjohtaja Juha Frey.

Tilaisuus toteutettiin yhteistyössä Boardman Grown kumppaneiden InHunt Groupin ja PwC:n kanssa.

Inspiroidu

Sinua saattaa kiinnostaa

Tarjoamme oppeja hallitustyöskentelyyn, kansainvälistymiseen sekä tietoa kasvuyrittäjille tärkeistä teemoista.